Maya Freya ApS
Org. nr.: 39822024
Adress: Hjaltesvej 8, 1. 7500 Holstebro, Danmark
E-post: support@mayafreya.se
Vi skickar dina paket snabbt och säkert – och du väljer själv om du vill få dem levererade med PostNord eller Bring.
Vi lägger stor vikt vid att ge dig en bra upplevelse – och vi vet att snabb leverans är viktigt.
Därför packar och skickar vi vanligtvis din beställning samma dag eller senast dagen efter.
Normalt får du ditt paket inom 1–3 vardagar.
Visa, Mastercard, Swish och Klarna.
Vi tar inte ut några kortavgifter. Beloppet dras först när din order skickas.
Alla priser på webbplatsen anges i svenska kronor.
Betalar du med ett internationellt betalkort reserveras beloppet omedelbart.
Pengarna är reserverade på ditt kort eller konto tills vi drar beloppet, skickar varan eller tills pengarna frisläpps enligt överenskommelse med din kortutgivare.
Du kan läsa mer om reglerna för ditt specifika kort hos din kortutgivare.
Om du har en rabattkod ska den anges i kassan i fältet med texten "Rabattkod eller presentkort".
Rabatter eller erbjudanden måste användas under den period de är giltiga och kan inte tillämpas på köp som gjorts före kampanjens start eller efter att kampanjen har löpt ut.
Vi vill gärna säkerställa att du får möjlighet att se och känna på dina produkter i lugn och ro. Därför har du 30 dagars returrätt från den dag du tar emot din beställning.
Produkter ska vara i samma skick som vid mottagandet – alltså oanvända, utan fläckar eller skador, utan doft av till exempel tobak, parfym eller svett, och etiketterna får inte vara borttagna. Vi förbehåller oss rätten att neka retur eller byte om produkterna inte uppfyller dessa kriterier.
Vid retur dras en fraktavgift på 69 kr av från din återbetalning.
Om du väljer att byta till en annan produkt eller få beloppet utbetalt som presentkort är returen gratis.
Om du returnerar hela beställningen återbetalas även de ursprungliga fraktkostnaderna.
Vid delvis retur återbetalas däremot inte fraktkostnaderna.
Vi vet att det kan ta lite tid att hitta den perfekta passformen, färgen eller modellen – och vi vill göra det enkelt för dig. Därför erbjuder vi 365 dagars gratis byte, så att du alltid kan byta till det som känns helt rätt.
Produkter ska vara i samma skick som vid mottagandet – alltså oanvända, utan fläckar eller skador, utan doft av till exempel tobak, parfym eller svett, och etiketterna får inte vara borttagna. Vi förbehåller oss rätten att neka retur eller byte om produkterna inte uppfyller dessa kriterier.
Vi erbjuder ett gratis byte per beställning. Om du vill returnera eller byta en produkt som redan har bytts en gång, får du själv stå för returfrakten.
Du kan dock fortfarande använda vår returportal, där du enkelt kan köpa returfrakt.
Skapa din retur/ditt byte i vår returportal. Fyll i ditt ordernummer och din e-postadress, och välj de produkter du önskar returnera.
Om du har valt återbetalning till presentkort kommer du att få presentkortet via mejl när vi har tagit emot och behandlat ditt returpaket.
Om du har valt återbetalning till betalkort kommer du att få ett meddelande från oss när vi har mottagit och behandlat ditt returpaket. Därefter kommer beloppet att finnas på ditt bankkonto inom 1–5 vardagar. Har du valt Klarna som betalningsmetod kommer din faktura att annulleras/korrigeras omedelbart efter att vi mottagit och behandlat ditt returpaket.
Om du har valt att byta din beställning till andra produkter skickas dessa så snart vi har mottagit och behandlat ditt returpaket.
Vi behandlar returpaket så snabbt som möjligt och senast inom 7 vardagar efter mottagandet.
Har du frågor är du alltid välkommen att mejla oss: support@mayafreya.se
Om du upptäcker ett fel eller en defekt på en produkt hjälper vi dig självklart snabbt vidare.
Besök vår reklamationsportal och följ stegen så att vi får den information vi behöver – vi hittar en lösning så snart som möjligt.
När du handlar hos oss som konsument gäller konsumentköplagens regler. Det innebär att du har reklamationsrätt i 24 månader.
Om du mot förmodan har ett klagomål, vänligen skicka ett mejl till oss på support@mayafreya.se och bifoga bilder. Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du kan få varan reparerad eller utbytt, pengarna tillbaka eller en prisnedsättning, beroende på den specifika situationen.
Du måste reklamera inom en ”rimlig tid” efter att du upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäcktes, anses reklamationen alltid vara gjord i rätt tid.
På Maya Freya ApS är vi engagerade i att skydda säkerheten för våra kunder och besökare av vår webbplats.
Personuppgiftsansvarig:
Maya Freya ApS
Hjaltesvej 8, 1.
7500 Holstebro, Danmark
CVR: 39822024
Vi samlar in och vidarebefordrar dina personuppgifter i följande syften:
De flesta uppgifter samlas in direkt från dig. För att kunna ingå ett avtal behöver vi följande information:
Dessutom behandlar Maya Freya ApS även uppgifter om dig som samlats in från tredje part (t.ex. sociala medier). Dessa uppgifter kan vara
Ägare och anställda hos Maya Freya ApS har tillgång till dina personuppgifter.
Vi lagrar och överför inte kunduppgifter krypterat. Personuppgifterna registreras hos mayafreya.dk (Maya Freya ApS) och lagras i fem år, därefter raderas de.
Vi samarbetar även med andra företag som lagrar och behandlar data. Dessa agerar endast på vårt uppdrag och får inte använda uppgifterna för egna syften.
Vi samarbetar enbart med databehandlare inom EU eller i länder som kan ge dina uppgifter tillräckligt skydd.
Du har rätt att få veta vilka uppgifter vi behandlar om dig.
Om du anser att uppgifterna är felaktiga har du rätt att få dem rättade. I vissa fall är vi också skyldiga att radera dina personuppgifter, t.ex. om uppgifterna inte längre är nödvändiga för det syfte de samlades in för. Du är också välkommen att kontakta oss om du misstänker att dina uppgifter hanteras i strid med lagstiftningen. Skriv till oss: support@mayafreya.se
När du genomför en beställning hos Maya Freya ApS godkänner du att vi får kontakta dig via e-post eller sms om din order, liknande produkter, erbjudanden m.m. Du kan när som helst avanmäla dig via länk i meddelandet eller genom att kontakta oss.
När du besöker mayafreya.dk samlas information om dig in för att vi ska kunna anpassa och förbättra vårt innehåll samt för att öka relevansen i de annonser som visas. Om du inte vill att information samlas in, bör du radera dina cookies.
Cookies är textfiler som sparas på din dator, mobil eller annan enhet för att känna igen dig, spara inställningar, föra statistik och rikta annonser. Cookies är säkra och kan inte innehålla skadlig kod eller virus.
På mayafreya.se används cookies för att
Du kan när som helst radera cookies från din enhet.
Om du inte accepterar användning av cookies kan det påverka din upplevelse av webbplatsen. T.ex. kommer varukorgen inte uppdateras korrekt, och det kan bli svårt att genomföra en beställning.
Om du som konsument vill klaga på ditt köp ska du kontakta support@mayafreya.se. Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka en klagan till Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen för Nævnenes Hus.
För att kunna klaga måste varan eller tjänsten som du vill klaga på ha kostat minst 1 110 kr och högst 100 000 kr. För klagomål över kläder och skor gäller dock ett lägsta pris på 720 kr. Det kostar en avgift att få klagan behandlad.
När du handlar på en e-märkt webbshop kan du få din sak behandlad gratis – oavsett beloppets storlek.
Om du är bosatt i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionen här.
Handelsvillkoren är senast uppdaterade 12.11.2025